Ajankohtaista

Työasemien ylläpitopalvelun hovimestari avautuu: olen unelmaduunissani!

Töissä on kivaa! Kuinka moni pystyy näin sanomaan? Minä pystyn, koska ITaidolla minulla on käytettävissäni kaikki työkalut pitääkseni hyvää huolta asiakkaistani ja heidän työvälineistään.

Ylläpidämme tuhansia työasemia ja mittaamme asiakastyytyväisyyttä jokaisen tiketin jälkeen. Vuonna 2017 saimme asteikolla 1-5 mitatun asiakastyytyväisyyden keskiarvoksi 4,52. Tyytyväiset asiakkaamme ovat merkittävä syy sille, että tunnen tekeväni merkityksellistä työtä. Nyt kerron työasemien ylläpitopalveluun liittyen, miten saavutimme noin komean tuloksen.

1)    Joustavat palvelupaketit

Työtehtäväni on tehty helpoksi. Saan miettiä asiakkailleni juuri heidän liiketoimintansa ja työntekijöidensä tarpeisiin sopivia palveluratkaisuja, jotka ovat joustavasti muunneltavissa asiakkaan tilanteen mukaan.

Nautin siitä, että mikään ei ole kiveen hakattua, vaan saan asiakaskohtaisesti miettiä, mikä on juuri heille taloudellista ja toimivaa. Jokaisella asiakkaallamme on heidän tarpeisiinsa sopiva palvelupaketti. Isoimmille asiakkaillemme laadimme myös yksilöllisen työasemaympäristön kehityssuunnitelman, jonka mukaisesti järjestelmiä kehitetään vastaamaan yrityksen liiketoiminnan strategiaa ja tulevaisuuden tarpeita.

2)    Kokemuksen tuoma asiantuntemus

Huolehdimme tuhansista työasemista eikä asiantuntijoidemme sormi mene suuhun juuri minkään tiketin tai ongelman edessä. Olemme nähneet jo lähes kaikki mahdolliset tilanteet, joita ATK:n kanssa puuhastellessa eteen voi tulla. Hyvä IT-palvelu toimii nopeasti, selvittää ongelmat ja kertoo, missä vika oli.

3)    Jämpti dokumentointi ja raportointi

Kukaan asiakkaistamme ei maksa turhasta. Siitä pitää huolen yksityiskohtainen laitteiden ja tiketti-ilmoitusten dokumentointi ja kuukausittainen raportointi. Työasemien ylläpitopalvelun raportoinnissa tärkeimpiä asioita ovat ylläpidossa olevien asemien määrä, työasemien päivitystilanne sekä kaikki saapuneet ja hoidetut tiketit.

Asiakkaan päättäjät näkevät raportista, missä asioissa ilmenee haasteita, joihin palvelukokouksissa mietimme yhdessä ratkaisuja.

4)    Huikea palvelunopeus

Palvelutuotantomme käsittelee noin 3 000 tikettiä kuukaudessa. Vuonna 2017 vastausaikamme keskiarvo oli 37 sekuntia. Nopeuden salaisuus on koko asiakkaan työasemaympäristön dokumentointi.

Kun henkilö X ottaa yhteyttä, tiedämme, mistä koneesta kysymys, mitä vastaavalle ongelmalle on aikaisemmin tehty ja mitä nyt pitää tehdä. Aina kun tilanne on ratkaistu, niin tehdyt toimenpiteet dokumentoidaan. Monissa yrityksissä vastaavat tiedot ovat hiljaista tietoa, joka poistuu yrityksestä IT:stä vastaavan työntekijän mukana.

5)    Toistuvat tiketit ratkotaan kouluttamalla, ei laskuttamalla

Tarkka raportointi tarjoaa meille tietoa mahdollisista prosessien tai toimintatapojen kehityskohdista. Aktiivisimmat tikettien käyttäjät erottuvat selkeästi, ja jos sama ongelma toistuu usein, voidaan ongelmaa selvittää tarkemmin.

Jos ongelman syy löytyy koneen ja tuolin välistä, niin ylläpitopalvelun lisäoptiona järjestämme aiheesta koulutusta joko paikan päällä tai Skypen kautta. Koulutuksen avulla säästämme asiakkaan kuluja ja aikaa, kun käyttäjä osaa jatkossa käyttää palveluita paremmin.

Tuskin enää ihmettelet, miksi pidän työstäni. Jos haluat kokea palvelumme laadun itse, niin ota yhteyttä.

Elias Pekkala
Asiakkuuspäällikkö
+358 10 841 8144
elias.pekkala@itaito.fi

,

Share This