Mitä tarkoittaa IT palveluna?

Mitä tarkoittaa IT palveluna?

Ei voi liiaksi korostaa toimivan IT-ympäristön merkitystä liiketoiminnalle. Se ei missään tapauksessa saa olla liiketoiminnan hidaste, vaan sen täytyy olla toiminnan mahdollistaja ja tukija. Me Itaidolla haluamme auttaa yrityksiä keskittymään oman liiketoimintansa kehittämiseen ja tuotammekin asiakkaillemme kaikki tarvittavat IT-toiminnot helposti ja kustannustehokkaasti palveluna. Olemme kumppani, joka tarjoaa palveluita tarpeen mukaan yksittäisistä aina kokonaisvaltaisiin IT-ratkaisuihin asti. Saat meiltä siis ihan kaiken tarvitsemasi: laitteet, tietoliikenneyhteydet, pilvipalvelut, varmuuskopioinnin, verkkopalvelut ja asiantuntijapalvelut. Haluaisimmekin tässä esitellä muutaman palvelumme ja niiden hyötyjä.

IT-palveluiden selkeitä hyötyjä:

  • Vapauttaa resursseja merkittävästi oman liiketoiminnan kehittämiseen
  • Kustannussäästöt
  • IT-ympäristön selkeyttäminen ja tehostaminen
  • Jatkuva IT-palveluiden ja ympäristön kehitys
  • Helppokäyttöisyys
  • Selkeä dokumentointi IT-ympäristöstä
  • Nopea apu IT-kysymyksiin vuoden jokaisena päivänä
  • Riskien hajauttaminen
  • Alan parhaat IT-asiantuntijat käytössänne
  • Lisää yrityksen tuottavuutta ja kilpailukykyä
  • Vähentää IT-investointien määrää merkittävästi
  • Jatkuvasti kehittyvä korkealaatuinen tietoturva

Tukipalvelut

Monessa yrityksessä annetaan työntekijöiden ratkaista pienet IT-ongelmat itsenäisesti. Joiltakin se käykin näppärästi, mutta on ihan aiheellista kysyä: mikä on se työntekijän tärkein työtehtävä, johon hänen pitäisi oikeasti keskittyä? IT-haasteiden ratkaiseminen vie valitettavasti kallisarvoista työaikaa, aiheuttaa keskeytyksiä ja hidastaa varsinaisen tärkeän työn tekemistä.

Itaidon vuoden 2020 tukipyynnöt TOP 5:

  • Unohtunut salasana
  • VPN-yhteys ei toimi
  • Verkkotulostin kateissa
  • Sähköposti ei aukea
  • Äänet ei toimi Teamsissä

Kuulostaako tutulta? Ei hätää, Itaito auttaa!

Korkeatasoinen tekninen tukemme (Service Desk) palvelee teitä vuoden jokaisena päivänä kaikissa ongelmissa. Pystymme auttamaan nopeasti etäyhteyksien avulla tai voimme tulla paikan päälle ratkaisemaan ongelmat, jotka eivät etänä hoidu. Jokaisesta tukipyynnöstä avaamme myös oman ”tiketin” eli työpyynnön, josta selviää mm. ketä on autettu, mikä on ollut haasteena ja miten asia on ratkaistu. Asiakkaamme pääsevät seuraamaan tukipyyntöjä ja niiden edistymistä reaaliaikaisesti. Palveluumme kuuluu tietenkin aina kattava kuukausittainen raportointi, jolloin voimme asiakkaamme kanssa seurata mistä aiheista tulee toistuvia tukipyyntöjä ja sen pohjalta miettiä yrityksille parempia ja toimivampia IT-ratkaisuja.

Pilvipalvelut

Useimmissa yrityksissä käytetään erilaisia palvelimia ohjelmien pyörittämiseen tai tiedostojen tallentamiseen. Omat palvelimet lisäävät kuitenkin yllättävän paljon yrityksen kustannuksia. Monesti jää myös huomiotta laitehankintoihin sisältyvät oheiskustannukset, kuten sähkö, ilmastointi, päivitykset, valvonta, tietoturva ja lisensointi. Näiden lisäksi jonkun pitää vielä huoltaa ja ylläpitää laitteita, ja ne pitää uusiakin aika ajoin.

Palvelinkapasiteettia pystyy kuitenkin hankkimaan helposti ja joustavasti pilvipalveluna kuukausihinnalla. Asiakkaan ei tarvitse huolehtia mistään käytännön asioista, vaan Itaito tuottaa tarvittavan palvelinkapasiteetin palveluna. Tarjoamme palvelimet aina mitoitettuna kulloisenkin tarpeen mukaan, jolloin et maksa ylimääräistä tai hanki ylitehokkaita palvelimia. Lisäksi hoidamme varmuuskopioinnin nykyaikaisilla ja täysin automaattisilla ohjelmistoilla.

Onko yrityksenne palvelimet nähneet jo viimeisen kesän?

Verkkopalvelut ja tietoliikenneyhteydet

Ilman nettiä ei ole liiketoimintaa, niin yksinkertaista se on. Toimiva ja tietoturvallinen Internetyhteys ja verkkolaitteet ovat jokaisen yrityksen kriittisin IT-toiminto. Me toimitamme asiakkaillemme vakaat, oikein mitoitetut ja kustannustehokkaat sekä markkinoiden nopeimmat tietoliikenneyhteydet.

Palvelunestohyökkäykset, virukset ja kaappausohjelmat ovat valitettavasti nykypäivää. Paras keino näitä ongelmia vastaan on jatkuvasti kehitettävä, korkealaatuinen tietoturva. Oleellinen osa tietoturvaa on verkkolaitteet, jotka saat Itaidolta myös helposti palveluna. Me vastaamme aina verkkolaitteiden toimivuudesta, tietoturvasta, päivityksistä, lisensoinnista ja tukipalvelusta. Yllättävän monella yrityksellä on vieläkin käytössä kotikäyttöön tarkoitettuja tai viisi vuotta sitten viimeksi päivitettyjä verkkolaitteita. Se on aina erittäin suuri tietoturvariski, ja pahimmassa tapauksessa yrityksen kallisarvoinen ja salainen tieto on väärissä käsissä.

Itaidolta löytyy Suomen parhaat verkko-osaajat. Meidän verkkolaite- ja tietoliikenneasiakkaamme eivät takuuvarmasti kärsi katkoksista tai ongelmista!

Asiantuntija- ja liiketoiminnan kehityspalvelut

Onko teidän yrityksessänne mietitty IT-toimintoja liiketoiminnan kehittämisen näkökulmasta? Jos ei, niin meillä on!

Moderneilla IT-palveluilla pystymme tuomaan yritykselle huomattavaa lisäarvoa mm. tehokkuuden lisäämisellä ja kustannussäästöillä sekä helpommin käytettävillä kokonaisvaltaisilla IT-ratkaisuilla. Nämä ovat alasta riippumatta yrityksen selkeitä kilpailuetuja.

Etkö haluaisi tehokkaammin ja paremmin toimivat IT-järjestelmät, jolloin työntekijät pystyvät tekemään työnsä tuottavammin? Ja mikä parasta: haluaisitko myös edullisemmat hinnat kuin kilpailijasi, jolloin rahaa jää käytettäväksi muun liiketoiminnan kehittämiseen?

Huippuluokan IT-asiantuntijuus yhdistettynä liiketoiminnan kehitysmahdollisuuksien tunnistamiseen takaa jokaiselle asiakkaallemme pitkän tähtäimen liiketoiminnan kehityspolun. Luomme kehityssuunnitelman ja selkeät tavoitteet, joihin yhdessä suuntaamme. Pidämme säännöllisesti palvelukokouksia ja raportoimme asiakkaamme haluamalla tavalla, jolloin kehitys jatkuu koko matkan ajan. Olemme aidosti kiinnostuneita asiakkaidemme liiketoiminnasta.

Kasvetaan yhdessä!

Mitä siis on IT palveluna?

IT, ATK, ICT – kaikki tarkoittavat suurin piirtein samaa. Se on välttämätön osa työympäristöä ja liiketoimintaa, ja hyvä uutinen on, että se on myös helppo ja erittäin järkevä ulkoistaa. IT-ympäristöä ei tarvitse ajatella monimutkaisesti, vaan kerro meille, mitä yrityksesi tarvitsee – me toimitamme sen sinulle kilpailukykyiseen hintaan ja hoidamme pähkäilyn yrityksesi puolesta. Itaidon huippuasiantuntijoiden ja Euroopan parhaan asiakastyytyväisyyden avulla voimme huoletta tarjota palveluitamme joko yksittäin tai kokonaispakettina haastaviinkin yritystarpeisiin.

Lue lisää Itaidon palveluista täältä

Itaito pitää huolen, että Louhintahiekalla voidaan tehdä tehokkaasti töitä

Louhintahiekka Oy on vuonna 1974 perustettu suomalainen perheyritys, joka on erikoistunut vaativien maanrakennus infraprojektien toteuttaja. Louhintahiekka tarjoaa maanrakennukseen liittyvät palvelut ja ratkaisut luotettavasti sekä tehokkaasti. Ammattitaitoinen,...

Itaidon kumppanuus tukee asiakkaita strategisten tavoitteiden saavuttamisessa

Itaidon asiakkaiden kanssa käydyissä keskusteluissa nousee usein esiin Itaidon kyky ottaa huomioon asiakkaiden erilaiset tarpeet, kun liiketoimintaa kehitetään. Kiitosta Itaito saa siitä, että yhteydenottoihin vastataan välittömästi ja asiakkaalle hankitaan ja...

Trainers’ Housen ja Itaidon kokonaisvaltainen yhteistyö perustuu luotettavuuteen ja aitoon kumppanuuteen

“Meillä ei ole lainkaan omaa IT-henkilökuntaa, vaan koko IT-ympäristö on ulkoistettu”, kertoo Trainers’ Housen talousjohtaja Saku Keskitalo. “Mutta minä en pidä sanasta ulkoistus, kumppanuus on sanana paljon parempi. Haluamme, että IT-kumppanimme todella ottaa...

Hepacon uudisti IT-ympäristönsä Itaidon avulla

Hepacon Oy on tunnettu suomalainen talotekniikan suunnittelutoimisto. Yritys on viime vuosina kehittänyt ICT-ympäristöään laajasti, jotta se mahdollistaa liiketoiminnan nopean kasvun sekä kovassa kilpailussa menestymisen. Molemmissa onnistuminen ei ole...

Itaito luottaa Pohjoismaiden kovimpiin asiantuntijoihin

Jos pyydät satunnaista henkilöä sulkemaan silmänsä ja kuvittelemaan mielessään IT-alan asiantuntijan, yleensä mielikuvissa rakennetaan hahmoa, joka piiloutuu tietokoneen taakse eikä juuri ääneen puhu työkavereille – saati asiakkaille. Ja silloinkin kun puhuu,...

Nuku yösi rauhassa, NOC valvoo puolestasi

IT-maailma on täynnä lyhenteitä, joista NOC on yksi. Aiemmin kirjoitimme jo SOC-palvelusta eli Security Operations Centeristä (lue blogi täältä), ja NOC (Network Operations Center) on sille sukua. Network Operations Centerissä eli valvomossa tarkkaillaan...

Maailmanluokan Service Desk = Euroopan paras asiakastyytyväisyys

On tärkeää, että yrityksellä on tietoverkot hoidossa, hyvät verkkolaitteet, palvelimet järkevästi mitoitettu ja yleisesti IT-infrastruktuuri kunnossa. Kuitenkin se, mistä loppukäyttäjä todella välittää ja mihin hänellä on eniten kosketusta IT-palveluissa, on Service...

Security Operations Center eli SOC – mitä siellä tehdään?

Kirjoitimme aiemmin blogin tietomurroista ja miten niitä estetään (tekstin pääset lukemaan täältä). Tietomurrot tapahtuvat usein sähköpostin kautta, joten sähköpostin tietoturvasta kannattaa huolehtia jatkuvasti. Joskus tulee kuitenkin kaikista varotoimenpiteistä...

Miten estät tyypillisimmät tietomurtoyritykset? Jo ensimmäisestä kalasteluyrityksestä kannattaa huolestua

Tietomurto on jokaisen yrityksen painajainen. Ajatus siitä, että joku pääsee varastamaan yrityksesi ja asiakkaidesi tiedot, estämään tietoihin pääsyn tai lähettelemään viestejä yrityksen nimissä, saa paatuneimmankin yritysjohtajan hikoilemaan. Onneksi tietomurrot ovat...

Kriittiset tietoverkot kannattaa ulkoistaa: Taxi Pointin asiakastarina

Taxi Point on yritys, jonka palveluja moni käyttää, vaikka ei ehkä sitä huomaakaan. Taxi Point tarjoaa ohjauspalveluita ja teknisiä infrastruktuureita taksiliikenteelle, yrittäjille ja tapahtumajärjestäjille. Tutuimpana näistä on Helsinki-Vantaan lentoasema, jossa...