Toshiba Tec painotti ketteryyttä & kustannustehokkuutta palvelinulkoistuksessaan

Toshiba Tec painotti ketteryyttä & kustannustehokkuutta palvelinulkoistuksessaan.

Joskus tarve tietylle IT-palvelulle voi olla suhteellisen pieni, mutta tärkeä. Tämä on usein tilanne palvelimien kohdalla: yrityksellä ei välttämättä ole tarvetta kuin parille palvelimelle, mutta liiketoiminnan kannalta ne voivat olla elintärkeitä.

Palvelimien hankinta ja ylläpito ei kuitenkaan ole lainkaan läpihuutojuttu. Vaikka palvelimia olisi vain yksi, on niiden hankinnassa otettava huomioon monta asiaa: paloturvallisuus, lisensointi, varmuuskopiointi, itse palvelimen komponentit, virustorjunta, sähköt, ilmastointi, palvelimen valvonta, tietoliikenneyhteydet – ja tietenkin palvelimien hankintaan ja ylläpitoon käytetty aika, palkat ja sivukulut, osaaminen ja koulutus… Lista on pitkä.

Asiantuntemus ja palvelun laatu vakuutti

Oman työn määrän ymmärsi myös Toshiba Tec, joka päätti ulkoistaa yhden osan palvelintarpeestaan Itaidolle. Toshiba Tec tarjoaa asiakkailleen “private cloudia” ja tarvitsee siihen itselleen myös oman testiympäristön. Palvelinkapasiteetin tarve ei ollut kuitenkaan suuri, vain yksi palvelin kerrallaan, mutta juuri se teki siitä hyvän kohteen ulkoistamiselle: panostus itse tekemällä olisi ollut liian suuri saatuun hyötyyn nähden.

“Me Toshiba Tecillä olemme tulostamisen asiantuntijoita, eikä palvelimien hostaus ole meidän ydinosaamistamme. Lähdimme etsimään sopivaa kumppania ja päädyimme suositusten kautta keskustelemaan Itaidon kanssa”, kertoo Tom Martikainen, Toshiba Tecin Solution Specialist.

“Itaidolla puhuttiin heti meidän kanssamme samaa kieltä. Heidän asiantuntijansa osaavat tulla asiakkaan tasolle ja selittää mistä on kyse”, Martikainen jatkaa tyytyväisenä. “Itaidolla on kiistämättä kovan luokan asiantuntijat, mutta erityisen arvokasta on se, että he osaavat myös kommunikoida asiakkaan kanssa hyvin.”

Palvelinkapasiteetti skaalautuu tarpeen mukaan

Itaidon etuna oli myös kyky palvelujen tehokkaaseen skaalaamiseen muuttuvan tarpeen mukaan. Juuri nyt tarve on pieni, mutta se tulee jatkossa kasvamaan. Itaito pystyi kehittämään juuri Toshiban tarpeisiin sopivan palvelun, jossa palvelinkapasiteettia voi lisätä näppärästi yhdellä sähköpostiviestillä jopa alle vuorokauden varoitusajalla.

“Palvelinympäristömme on alusta asti speksattu niin, että se on skaalautuva. Nyt kun se on olemassa, palvelinten lisääminen on helppoa ja nopeaa oman yhteyshenkilömme kautta”, Tom Martikainen kertoo ja lisää olevansa tyytyväinen Itaidon ketterään toimintaan: “Pyynnöt on aina hoidettu sujuvasti ja usein jopa nopeammin, kuin olimme odottaneet.”

Palvelimien ostaminen ei voisikaan enää olla paljon helpompaa: yhdellä kuukausihinnalla saadaan katettua kaikki palvelut, eikä yllättäviä piilokuluja synny.

Martikainen oli myös tyytyväinen siihen, miten nopeasti palvelimet saatiin käyttöön: “Palvelimien käyttöönotto meni älyttömän hyvin. Ympäristö saatiin pystyyn niin omaan käyttöön kuin asiakkaallemme alle viikossa – jopa nopeammin kuin oli aluksi sovittu! En olisi voinut toivoa jouhevampaa projektia.”

Tom Martikainen, Toshiba Tec Tekninen asiantuntija

Haluaisitko keskustella teidän tarpeistanne Itaidon asiantuntijan kanssa? Ota yhteyttä:

Lue lisää Itaidon palveluista täältä

Maailmanluokan Service Desk = Euroopan paras asiakastyytyväisyys

On tärkeää, että yrityksellä on tietoverkot hoidossa, hyvät verkkolaitteet, palvelimet järkevästi mitoitettu ja yleisesti IT-infrastruktuuri kunnossa. Kuitenkin se, mistä loppukäyttäjä todella välittää ja mihin hänellä on eniten kosketusta IT-palveluissa, on Service...

Security Operations Center eli SOC – mitä siellä tehdään?

Kirjoitimme aiemmin blogin tietomurroista ja miten niitä estetään (tekstin pääset lukemaan täältä). Tietomurrot tapahtuvat usein sähköpostin kautta, joten sähköpostin tietoturvasta kannattaa huolehtia jatkuvasti. Joskus tulee kuitenkin kaikista varotoimenpiteistä...

Miten estät tyypillisimmät tietomurtoyritykset? Jo ensimmäisestä kalasteluyrityksestä kannattaa huolestua

Tietomurto on jokaisen yrityksen painajainen. Ajatus siitä, että joku pääsee varastamaan yrityksesi ja asiakkaidesi tiedot, estämään tietoihin pääsyn tai lähettelemään viestejä yrityksen nimissä, saa paatuneimmankin yritysjohtajan hikoilemaan. Onneksi tietomurrot ovat...

Kriittiset tietoverkot kannattaa ulkoistaa: Taxi Pointin asiakastarina

Taxi Point on yritys, jonka palveluja moni käyttää, vaikka ei ehkä sitä huomaakaan. Taxi Point tarjoaa ohjauspalveluita ja teknisiä infrastruktuureita taksiliikenteelle, yrittäjille ja tapahtumajärjestäjille. Tutuimpana näistä on Helsinki-Vantaan lentoasema, jossa...

Asiakastarina: Forcit Group luottaa Itaidon palveluihin

FORCIT Group on pohjoismainen toimija, jonka osaaminen ulottuu aina räjäytys- ja louhintatöiden asiantuntijuudesta puolustusjärjestelmiin. Konserniin kuuluu kolme liiketoiminta-aluetta: FORCIT Explosives on johtava siviiliräjähteiden valmistaja ja niihin liittyvien...

Pidä huolta tietoverkoistasi

Pidä huolta tietoverkoistasi Nykymaailmassa ei ole yritystoimintaa ilman tietoverkkoja. Yrityksessä aivan kaikki toiminta vaatii jollain tapaa tiedon kulkemista verkossa, ja verkkoyhteyden katkeaminen onkin näin yksi yritysten suurimmista liiketoiminnan keskeytymisen...

Rekry: Support Specialist

Etsimme Itaidon Service Desk tiimiin Support Specialistia, jonka sydän sykkii erinomaiselle asiakaspalvelulle. Asiakkaiden palveleminen hyvin on meille kunnia-asia, ja odotamme, että sinullekin asiakas on ykkönen. Tarjoamme sinulle kannustavan tiimin tuen, hyvät...

Rekry: Support Agent

Etsimme juuri valmistuvaa tai muutaman vuoden työkokemuksella varustettua asiakaspalveluhenkistä IT-tuen osaajaa Itaidon First line support tiimiin. Tarjoamme sinulle kannustavan tiimin tuen, hyvät työsuhde-edut ja mahdollisuuden kehittyä tehtävässä sekä edetä...

Rekry: Järjestelmäasiantuntija

Etsimme Itaidolle osaavaa järjestelmäasiantuntijaa, jonka sydän sykkii erinomaiselle asiakaspalvelulle. Asiakkaiden palveleminen on meille kunnia-asia, ja odotamme, että sinullekin asiakas on ykkönen. Suomalaisten perustama Itaito Oy on osa Dustin konsernia. Dustin on...

Microsoft 365 Business Premium -paketin palveluilla helposti tehostusta tietoturvaan

Moni ei välttämättä tiedä sitä, että Microsoft 365-paketissa on itse asiassa todella tehokkaita tietoturvapalveluita ja -ominaisuuksia, jotka ovat usein valitettavan alihyödynnettyjä. Microsoft toki hoitaa omien palvelintensa perustietoturvan, mutta asiakkaan...

0 kommenttia

Lähetä kommentti