Asiakastarina: Forcit Group luottaa Itaidon palveluihin

FORCIT Group on pohjoismainen toimija, jonka osaaminen ulottuu aina räjäytys- ja louhintatöiden asiantuntijuudesta puolustusjärjestelmiin. Konserniin kuuluu kolme liiketoiminta-aluetta: FORCIT Explosives on johtava siviiliräjähteiden valmistaja ja niihin liittyvien palvelujen toimittaja. FORCIT tarjoaa kattavasti louhinta- ja rakennusalan konsultointi-, mittaus- ja koulutuspalveluita. FORCIT Defence on luotettava kumppani puolustusjärjestelmien globaaleilla markkinoilla.

Forcit on yksi Itaidon pitkäaikaisimmista asiakkaista, joten yhteistä matkaa on takana jo yli kymmenen vuotta. IT-palvelut ulkoistettiin alun perin Itaidolle, koska haluttiin vapauttaa Forcitin oman neljän hengen IT-asiantuntijatiimin aikaa sisäisen IT-ympäristön ja liiketoiminnan strategiseen kehittämiseen.

Forcit hyödyntää tällä hetkellä kaikkia Itaidon palvelukategorioita, aina kapasiteetti- ja pilvipalveluista ylläpito-, valvonta- ja hallintapalveluihin.  Kumppanuuden korkeaa laatua on ylläpidetty yhdessä sovitun asiakkuudenhallintamallin avulla, johon sisältyvät säännölliset operatiiviset ja strategiset palvelukokoukset.

Vuonna 2018 Itaidosta tuli osa pohjoismaista Dustin-konsernia, mikä on syventänyt yhteistyötä entisestään. Fuusio on mahdollistanut Forcitin IT-palveluiden keskittämisen yhden ja saman toimijan alle, mikä on ollut Forcitin IT-strategian keskeisimpiä tavoitteita.

”Merkittävin yhteinen projektimme on ollut koko Pohjoismaiden oman Service Deskin ulkoistaminen Itaidolle. Tämä on vaatinut kumppanilta erityislaatuisen sekä haastavan ympäristön omaksumista ja mutkatonta kykyä toimia yhdessä asiakkaan omien IT-tukihenkilöiden kanssa. Haastavan ja kunnianhimoisen projektin lopputulemana saimme rakennettua koko Pohjoismaiden kattavan, nopean ja korkealaatuisen Service Desk -palvelun”, kertoo Forcitin ICT Infrastructure Manager Roger Rehnman. Hän on ollut tyytyväinen Itaidon tapaan taklata uusia haasteita ja kehittää IT-ympäristöä sekä yhteistyötä.

Forcitille vuosien varrella tärkeintä on ollut rehellinen ja avoin tapa kommunikoida IT-kumppaninsa kanssa sekä Itaidon ammattitaito, johon on voinut luottaa vuodesta toiseen. ”Meillä arvostetaan Itaidon nopeaa reagointikykyä ja ammattitaitoa”, kertoo Rehnman. ”Toimialamme vuoksi tietoturvan jatkuva kehittäminen on erityisen tärkeää, kuten myös luotettavat ja kustannustehokkaat järjestelmät”, hän jatkaa. Rehnman kuvailee Itaidon tapaa toimia rehdiksi ja asiakkaan aitoihin tarpeisiin perustuvaksi.

Lue lisää Itaidon palveluista täältä

Hepacon uudisti IT-ympäristönsä Itaidon avulla

Hepacon Oy on tunnettu suomalainen talotekniikan suunnittelutoimisto. Yritys on viime vuosina kehittänyt ICT-ympäristöään laajasti, jotta se mahdollistaa liiketoiminnan nopean kasvun sekä kovassa kilpailussa menestymisen. Molemmissa onnistuminen ei ole...

Itaito luottaa Pohjoismaiden kovimpiin asiantuntijoihin

Jos pyydät satunnaista henkilöä sulkemaan silmänsä ja kuvittelemaan mielessään IT-alan asiantuntijan, yleensä mielikuvissa rakennetaan hahmoa, joka piiloutuu tietokoneen taakse eikä juuri ääneen puhu työkavereille – saati asiakkaille. Ja silloinkin kun puhuu,...

Nuku yösi rauhassa, NOC valvoo puolestasi

IT-maailma on täynnä lyhenteitä, joista NOC on yksi. Aiemmin kirjoitimme jo SOC-palvelusta eli Security Operations Centeristä (lue blogi täältä), ja NOC (Network Operations Center) on sille sukua. Network Operations Centerissä eli valvomossa tarkkaillaan...

Maailmanluokan Service Desk = Euroopan paras asiakastyytyväisyys

On tärkeää, että yrityksellä on tietoverkot hoidossa, hyvät verkkolaitteet, palvelimet järkevästi mitoitettu ja yleisesti IT-infrastruktuuri kunnossa. Kuitenkin se, mistä loppukäyttäjä todella välittää ja mihin hänellä on eniten kosketusta IT-palveluissa, on Service...

Security Operations Center eli SOC – mitä siellä tehdään?

Kirjoitimme aiemmin blogin tietomurroista ja miten niitä estetään (tekstin pääset lukemaan täältä). Tietomurrot tapahtuvat usein sähköpostin kautta, joten sähköpostin tietoturvasta kannattaa huolehtia jatkuvasti. Joskus tulee kuitenkin kaikista varotoimenpiteistä...

Miten estät tyypillisimmät tietomurtoyritykset? Jo ensimmäisestä kalasteluyrityksestä kannattaa huolestua

Tietomurto on jokaisen yrityksen painajainen. Ajatus siitä, että joku pääsee varastamaan yrityksesi ja asiakkaidesi tiedot, estämään tietoihin pääsyn tai lähettelemään viestejä yrityksen nimissä, saa paatuneimmankin yritysjohtajan hikoilemaan. Onneksi tietomurrot ovat...

Kriittiset tietoverkot kannattaa ulkoistaa: Taxi Pointin asiakastarina

Taxi Point on yritys, jonka palveluja moni käyttää, vaikka ei ehkä sitä huomaakaan. Taxi Point tarjoaa ohjauspalveluita ja teknisiä infrastruktuureita taksiliikenteelle, yrittäjille ja tapahtumajärjestäjille. Tutuimpana näistä on Helsinki-Vantaan lentoasema, jossa...

Asiakastarina: Forcit Group luottaa Itaidon palveluihin

FORCIT Group on pohjoismainen toimija, jonka osaaminen ulottuu aina räjäytys- ja louhintatöiden asiantuntijuudesta puolustusjärjestelmiin. Konserniin kuuluu kolme liiketoiminta-aluetta: FORCIT Explosives on johtava siviiliräjähteiden valmistaja ja niihin liittyvien...

Pidä huolta tietoverkoistasi

Pidä huolta tietoverkoistasi Nykymaailmassa ei ole yritystoimintaa ilman tietoverkkoja. Yrityksessä aivan kaikki toiminta vaatii jollain tapaa tiedon kulkemista verkossa, ja verkkoyhteyden katkeaminen onkin näin yksi yritysten suurimmista liiketoiminnan keskeytymisen...

Rekry: Support Specialist

Etsimme Itaidon Service Desk tiimiin Support Specialistia, jonka sydän sykkii erinomaiselle asiakaspalvelulle. Asiakkaiden palveleminen hyvin on meille kunnia-asia, ja odotamme, että sinullekin asiakas on ykkönen. Tarjoamme sinulle kannustavan tiimin tuen, hyvät...