Itaito pitää huolen, että Louhintahiekalla voidaan tehdä tehokkaasti töitä

Louhintahiekka Oy on vuonna 1974 perustettu suomalainen perheyritys, joka on erikoistunut vaativien maanrakennus infraprojektien toteuttaja. Louhintahiekka tarjoaa maanrakennukseen liittyvät palvelut ja ratkaisut luotettavasti sekä tehokkaasti. Ammattitaitoinen, kokenut ja yritykseen sitoutunut henkilöstö, nykyaikainen kalusto sekä vakaa yhteistyökumppaneiden verkosto varmistavat, että Louhintahiekka saattaa projektit maaliin sovitussa aikataulussa. Kaikki tämä toki vaatii myös toimivan IT-ympäristön, osaavan kumppanin sekä Louhintahiekan tarpeisiin sopivat laitteistot ja ohjelmistot.

Itaito antaa mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaansa 100 prosenttisesti

Louhintahiekka on siitä tyypillinen maanrakennusalan yritys, ettei sillä ole lainkaan omaa täysipäiväistä IT-henkilöstöä. Laskentapäällikkö Aapo Lahtinen vastaa myös IT-asioista oman työnsä ohella. Louhintahiekka onkin päätynyt ulkoistamaan lähes kaikki IT-palvelut Itaidolle, jotta oman varsinaisen työn tekemiselle ja liiketoiminnan kehittämiselle jäisi riittävästi aikaa.

“Arvostan sitä, että Itaito reagoi nopeasti palvelupyyntöihini. Meille onkin erityisen tärkeää, että yhteistyö on helppoa ja palvelut ovat yksinkertaisia ja helposti ymmärrettäviä”, Lahtinen toteaa. Kuten niin monille muillekin yrityksille, IT-palveluiden sisältö ei ole tärkeintä vaan se, että ne tukevat liiketoimintaa. Lisäksi laitteiden ja yhteyksien pitää toimia myös hyvin monipuolisissa ja haastavissakin ympäristöissä tai olosuhteissa.

Kokonaisvaltainen IT-kumppani

Itaito toimittaa Louhintahiekalle kaikki työasemat valmiiksi asennettuina ja käyttövalmiina. Mukana tulevat loppukäyttäjille tarvittavat tunnukset ja lisenssit. Itaito onkin tehnyt Louhintahiekan tarpeisiin sopivista IT-laitteista valmiin listan, jolta valitaan tietyillä kriteereillä kullekin loppukäyttäjälle sopiva kokonaisuus. Louhintahiekka kasvaa yrityksenä kovaa vauhtia ja IT-laitteita tilataan viikoittain, joten tilaamisen ja toimituksen pitää olla loppukäyttäjälle mahdollisimman sujuvaa ja vaivatonta. Valmiiksi mietityt, sopiviksi todetut IT-laitteet nopeuttavat toimintaa, eikä tilausvaiheessa tarvitse enää vertailla eri ominaisuuksia.

Jotta myös loppukäyttäjien työnteko olisi sujuvaa ja huoletonta, Itaito tuottaa Louhintahiekalle myös internetyhteydet sekä verkkopalvelut. Lisäksi Itaito vastaa Louhintahiekan loppukäyttäjien tukipalvelusta, jolloin loppukäyttäjät voivat kaikissa ongelmatilanteissa ottaa suoraan yhteyttä Itaiton Service Deskiin.

Verkkoyhteyksissä luonnollisesti tärkeintä on niiden toimivuus. Louhintahiekalla on myös käytössä Itaidon verkkolaitteiden varalaitepalvelu, mikä tarkoittaa sitä, että jos jokin verkkolaite menee rikki, uusi toimitetaan viimeistään seuraavana työpäivänä. Verkkolaitteiden rikkoutumista ei tapahdu usein, mutta mikäli tällaista tapahtuu, voi uutta laitetta helposti joutua odottelemaan monta päivää ilman varalaitepalvelua. Itaito takaa, että varastossa on aina tietty määrä verkkolaitteita korvaamaan rikki menneet, eikä ongelman korjaantumista jouduta odottamaan päiväkausia.

Microsoft 365 -palvelut tehokkaassa käytössä

Tiedon ja tiedostojen luominen, tallennus ja hallinta on monille yrityksille haasteellista. Maanrakennusalalla toimitaan myös usein ison pääurakoitsijan kanssa, jonka IT-ympäristöön pitää päästä liittymään. Tämä ratkaistiin Louhintahiekalla ottamalla käyttöön Microsoft 365 -palveluita entistä tehokkaammin ja siirryttiin tallentamaan tieto suoraan pilveen. Näin tieto on saatavilla helposti kaikilla loppukäyttäjillä ja ilman VPN-yhteyksiä.

“Monissa yrityksissä Microsoft 365 -palvelut eivät ole tarpeeksi tehokkaassa käytössä. Lisensseihin kuuluu jo valmiiksi pilvitallennustilaa, mutta silti päädytään ostamaan tallennustilaa kolmansilta osapuolilta. Me toimme Louhintahiekalle lisensseihin sisältyvät toiminnot paremmin käyttöön ja paransimme siten merkittävästi työtehokkuutta. Saimme keskitettyä kaiken tiedon yhteen paikkaan ja hallittua myös tietoturvaa paremmin”, kertoo Itaidon Sales Manager Joonas Kyytsönen.

Jatkuvaa kehitystä

Louhintahiekalla ollaan tyytyväisiä Itaidon palvelualttiuden lisäksi myös IT-palvelujen jatkuvaan kehitykseen. “Itaito tuo proaktiivisesti kehitysideoita, jotka todella vastaavat meidän tarpeisiimme. Palvelukokouksissa päätetyt kehitysasiat myös jalkautetaan napakalla otteella”, Louhintahiekan Lahtinen kertoo. ”Palvelualttius on muutenkin tärkeää, kun haluaa itse keskittyä tuottavaan työhön eikä hikoilla IT-ympäristön parissa. Juuri tehdyt tietoturvapäivityksetkin todettiin tarpeelliseksi, kun huomattiin että sähköpostitse käsiteltiin paljon sopimusasioita ja henkilötietoja. Microsoft-lisensseihin kuuluvat tietoturvapalvelut toivat ratkaisun puutteeseen, kustannukset pysyivät maltillisina ja päivitykset tapahtuivat täysin etänä eivätkä vaatineet loppukäyttäjiltä mitään toimenpiteitä” Aapo Lahtinen kertaa.

”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Itaitoon yhteistyön alkumetreiltä lähtien, eikä muista vaihtoehtoja ole tarvinnut edes miettiä. Ei ole väliä mitä kautta olemme Itaitoon yhteydessä, aina joku palaa pikaisesti meille takaisin”, Lahtinen kiittelee.

Lue lisää Itaidon palveluista täältä

Itaito pitää huolen, että Louhintahiekalla voidaan tehdä tehokkaasti töitä

Louhintahiekka Oy on vuonna 1974 perustettu suomalainen perheyritys, joka on erikoistunut vaativien maanrakennus infraprojektien toteuttaja. Louhintahiekka tarjoaa maanrakennukseen liittyvät palvelut ja ratkaisut luotettavasti sekä tehokkaasti. Ammattitaitoinen,...

Itaidon kumppanuus tukee asiakkaita strategisten tavoitteiden saavuttamisessa

Itaidon asiakkaiden kanssa käydyissä keskusteluissa nousee usein esiin Itaidon kyky ottaa huomioon asiakkaiden erilaiset tarpeet, kun liiketoimintaa kehitetään. Kiitosta Itaito saa siitä, että yhteydenottoihin vastataan välittömästi ja asiakkaalle hankitaan ja...

Trainers’ Housen ja Itaidon kokonaisvaltainen yhteistyö perustuu luotettavuuteen ja aitoon kumppanuuteen

“Meillä ei ole lainkaan omaa IT-henkilökuntaa, vaan koko IT-ympäristö on ulkoistettu”, kertoo Trainers’ Housen talousjohtaja Saku Keskitalo. “Mutta minä en pidä sanasta ulkoistus, kumppanuus on sanana paljon parempi. Haluamme, että IT-kumppanimme todella ottaa...

Hepacon uudisti IT-ympäristönsä Itaidon avulla

Hepacon Oy on tunnettu suomalainen talotekniikan suunnittelutoimisto. Yritys on viime vuosina kehittänyt ICT-ympäristöään laajasti, jotta se mahdollistaa liiketoiminnan nopean kasvun sekä kovassa kilpailussa menestymisen. Molemmissa onnistuminen ei ole...

Itaito luottaa Pohjoismaiden kovimpiin asiantuntijoihin

Jos pyydät satunnaista henkilöä sulkemaan silmänsä ja kuvittelemaan mielessään IT-alan asiantuntijan, yleensä mielikuvissa rakennetaan hahmoa, joka piiloutuu tietokoneen taakse eikä juuri ääneen puhu työkavereille – saati asiakkaille. Ja silloinkin kun puhuu,...

Nuku yösi rauhassa, NOC valvoo puolestasi

IT-maailma on täynnä lyhenteitä, joista NOC on yksi. Aiemmin kirjoitimme jo SOC-palvelusta eli Security Operations Centeristä (lue blogi täältä), ja NOC (Network Operations Center) on sille sukua. Network Operations Centerissä eli valvomossa tarkkaillaan...

Maailmanluokan Service Desk = Euroopan paras asiakastyytyväisyys

On tärkeää, että yrityksellä on tietoverkot hoidossa, hyvät verkkolaitteet, palvelimet järkevästi mitoitettu ja yleisesti IT-infrastruktuuri kunnossa. Kuitenkin se, mistä loppukäyttäjä todella välittää ja mihin hänellä on eniten kosketusta IT-palveluissa, on Service...

Security Operations Center eli SOC – mitä siellä tehdään?

Kirjoitimme aiemmin blogin tietomurroista ja miten niitä estetään (tekstin pääset lukemaan täältä). Tietomurrot tapahtuvat usein sähköpostin kautta, joten sähköpostin tietoturvasta kannattaa huolehtia jatkuvasti. Joskus tulee kuitenkin kaikista varotoimenpiteistä...

Miten estät tyypillisimmät tietomurtoyritykset? Jo ensimmäisestä kalasteluyrityksestä kannattaa huolestua

Tietomurto on jokaisen yrityksen painajainen. Ajatus siitä, että joku pääsee varastamaan yrityksesi ja asiakkaidesi tiedot, estämään tietoihin pääsyn tai lähettelemään viestejä yrityksen nimissä, saa paatuneimmankin yritysjohtajan hikoilemaan. Onneksi tietomurrot ovat...

Kriittiset tietoverkot kannattaa ulkoistaa: Taxi Pointin asiakastarina

Taxi Point on yritys, jonka palveluja moni käyttää, vaikka ei ehkä sitä huomaakaan. Taxi Point tarjoaa ohjauspalveluita ja teknisiä infrastruktuureita taksiliikenteelle, yrittäjille ja tapahtumajärjestäjille. Tutuimpana näistä on Helsinki-Vantaan lentoasema, jossa...