Kriittiset tietoverkot kannattaa ulkoistaa: Taxi Pointin asiakastarina

Taxi Point on yritys, jonka palveluja moni käyttää, vaikka ei ehkä sitä huomaakaan. Taxi Point tarjoaa ohjauspalveluita ja teknisiä infrastruktuureita taksiliikenteelle, yrittäjille ja tapahtumajärjestäjille. Tutuimpana näistä on Helsinki-Vantaan lentoasema, jossa...

Asiakastarina: Forcit Group luottaa Itaidon palveluihin

FORCIT Group on pohjoismainen toimija, jonka osaaminen ulottuu aina räjäytys- ja louhintatöiden asiantuntijuudesta puolustusjärjestelmiin. Konserniin kuuluu kolme liiketoiminta-aluetta: FORCIT Explosives on johtava siviiliräjähteiden valmistaja ja niihin liittyvien...

Asiakastarina: Alupro antoi koko IT-ympäristönsä Itaidon hoitoon

Asiakastarina: Alupro antoi koko IT-ympäristönsä Itaidon hoitoon IT-palveluntarjoajien kilpailutuksessa pitää punnita asioita monelta kantilta. Valittavan kumppanin pitää vakuuttaa osaamisellaan, luottamuksen täytyy rakentua, hinnan kohdata asiakkaan tarve ja jotenkin...

Toshiba Tec painotti ketteryyttä & kustannustehokkuutta palvelinulkoistuksessaan

Toshiba Tec painotti ketteryyttä & kustannustehokkuutta palvelinulkoistuksessaan. Joskus tarve tietylle IT-palvelulle voi olla suhteellisen pieni, mutta tärkeä. Tämä on usein tilanne palvelimien kohdalla: yrityksellä ei välttämättä ole tarvetta kuin parille...

Itaito helpottaa eläinlääkärien IT-arkea

Ajankohtaista ”Itaito on hyvä firma”, aloittaa Evidensia Eläinlääkäripalvelujen IT-asiantuntija Riku Sorsa, ja jatkaa: ”Asiointi Itaidon kanssa on sujunut jouhevasti. Jos ei ole puhelimella päässyt läpi, niin suht nopeasti joku on soittanut takaisin. Kommunikointi on...

''Palvelimien käyttöönotto meni älyttömän hyvin''

Ympäristö saatiin pystyyn niin omaan käyttöön kuin asiakkaallemme alle viikossa – jopa nopeammin kuin oli aluksi sovittu! En olisi voinut toivoa jouhevampaa projektia.

Tom Martikainen

Tekninen asiantuntija
Toshiba Tec Oy

''Itaito on myös meille juuri sopivan kokoinen kumppani.''

”Löysimme yliheittovaiheessa aivan yllättäen esimerkiksi yhden rikkinäisen palomuurin, joka piti nopealla aikataululla vaihtaa kokonaan. Yllättävistä ongelmista huolimatta aloitus meni loistavasti, enkä näin jälkikäteenkään ajateltuna keksi Itaidon toiminnasta mitään moitittavaa. Kaikki meni juuri niin kuin ajattelimme – tai oikeastaan aikajänteen huomioon ottaen jopa oletettua paremmin”

Jukka Hämäläinen

Toimitusjohtaja
Alupro

''Itaidon kanssa yhteistyötä on tehty jo yli kymmenen vuotta''

Merkittävin yhteinen projektimme on ollut koko Pohjoismaiden oman Service Deskin ulkoistaminen Itaidolle. Tämä on vaatinut kumppanilta erityislaatuisen sekä haastavan ympäristön omaksumista ja mutkatonta kykyä toimia yhdessä asiakkaan omien IT-tukihenkilöiden kanssa. Haastavan ja kunnianhimoisen projektin lopputulemana saimme rakennettua koko Pohjoismaiden kattavan, nopean ja korkealaatuisen Service Desk -palvelun

Roger Rehnman
ICT Infrastructure Manager

FORCIT Explosives

“Suoraviivaisuus ja tehokkuus näkyvät numeroissa kustannusten pienentymisenä.”

Itaidon palveluasenne on kohdallaan. Asioista puhutaan suoraan, mikä auttaa löytämään ratkaisut asioihin, joissa tarvitaan parannusta. Vastuuhenkilöt ovat myös tavoitettavissa aina tarvittaessa. Ulkoistuksella oli positiivinen vaikutus niin toiminnallisesti kuin taloudellisestikin – mitattava hyöty näkyy kustannusten pienentymisenä.

Lotta Mäkelä
CFO
Juuranto Group Oy

“Asiakassuhteemme Itaitoon on terve ja hyvinvoiva. Sekä juuri sopivan kokoinen.”

Olemme todenneet, että isossa talossa ei välttämättä saa hyvää palvelua, jos osuutemme heidän liiketoiminnastaan on nolla-pilkku-jotain. Itaito on meille sopivan kokoinen kumppani – ja mekin ilmeisesti heille. Alun perin haimme Itaidolta asiantuntijuutta, asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisetä, ketteryyttä ja toimintavarmuutta. Myöhemmän yhteistyön aikana on ilmennyt, että kun asiat hoidetaan asiallisesti, myös euroja säästyy.

Jari Malmberg
Tietohallintopäällikkö
Tehy

“Sitä saa mitä tilaa. Itaidolta olemme tilanneet tarpeemme täyttäviä, toimivia ratkaisuja.”

Valitsimme Itaidon aikanaan kokonaisarvioinnin pohjalta, kun vertailimme, mitä mistäkin ja milläkin rahalla saa ja miten tarjottu järjestelmä vastaa tarpeitamme. Nykyään tilaamme heiltä lähes kaikki kompleksisimmat kokonaisuudet, joiden toimittamiseen tarvitaan asiantuntemusta. Itaitoon olemme päätyneet ihmsten takia. Osaavat ihmiset toki aina maksavat, mutta Itaidon hintataso on tässä suhteessa kohdallaan.

Olli Siltanen
Manager, ICT
QPR Software Oy

“Koneita saa hyllystä mistä vain. Me tarvitsemme asiantuntemusta ja palvelua siihen kylkeen.”

Itaito on ollut laitetoimittajamme, pääasiassa verkkopuolella, jo yli 10 vuotta.  Yhteistyö alkoi verkon tietoturvasta. Nykyään keskeisiä tuotteita ja palveluja ovat mm. varmuuskopiointi, palomuurit ja tietoturvalaitteet.
Itaito on vastannut joustavasti mitä kummallisimpiin tarpeisiimme. Se ei myy tuotteitaan bulkkina, vaan pystyy räätälöimään tarjontaansa asiakkaan mukaan.

Jan Henriksson
IT-päällikkö
Kolster Oy Ab

Nämä yritykset luottavat palveluihimme

Maailmanluokan Service Desk = Euroopan paras asiakastyytyväisyys

On tärkeää, että yrityksellä on tietoverkot hoidossa, hyvät verkkolaitteet, palvelimet järkevästi mitoitettu ja yleisesti IT-infrastruktuuri kunnossa. Kuitenkin se, mistä loppukäyttäjä todella välittää ja mihin hänellä on eniten kosketusta IT-palveluissa, on Service...

Security Operations Center eli SOC – mitä siellä tehdään?

Kirjoitimme aiemmin blogin tietomurroista ja miten niitä estetään (tekstin pääset lukemaan täältä). Tietomurrot tapahtuvat usein sähköpostin kautta, joten sähköpostin tietoturvasta kannattaa huolehtia jatkuvasti. Joskus tulee kuitenkin kaikista varotoimenpiteistä...

Miten estät tyypillisimmät tietomurtoyritykset? Jo ensimmäisestä kalasteluyrityksestä kannattaa huolestua

Tietomurto on jokaisen yrityksen painajainen. Ajatus siitä, että joku pääsee varastamaan yrityksesi ja asiakkaidesi tiedot, estämään tietoihin pääsyn tai lähettelemään viestejä yrityksen nimissä, saa paatuneimmankin yritysjohtajan hikoilemaan. Onneksi tietomurrot ovat...

”Merkittävin yhteinen projektimme on ollut koko Pohjoismaiden oman Service Deskin ulkoistaminen Itaidolle. Tämä on vaatinut kumppanilta erityislaatuisen sekä haastavan ympäristön omaksumista ja mutkatonta kykyä toimia yhdessä asiakkaan omien IT-tukihenkilöiden kanssa. Haastavan ja kunnianhimoisen projektin lopputulemana saimme rakennettua koko Pohjoismaiden kattavan, nopean ja korkealaatuisen Service Desk -palvelun”, 

Roger Rehnman

ICT Infrastructure Manager, Forcit Group Oy

”Kun ikää tulee, ei jaksa enää päivystää vikojen varalta jokaista yötä ja viikonloppua. Valitsin kumppaniksi Itaidon, mikä vähensi omaa taakkaani huomattavasti. Sekin auttoi, että pystyi siirtämään hyvin suurta osaamista vaativat asiat Itaidon asiantuntijoille, niin voi itse keskittyä 100 % omaan työhönsä”

Jussi Taskinen

Head Of ICT, Taxi Point Oy